7 Teknik Menjual Yang Berkesan !!!

Kejayaan bererti banyak hal-hal yang mengkagumkan dan positif. Kejayaan bererti kesejahteraan peribadi (rumah besar, cuti, perjalanan, barang-barang baru, kelapangan di bidang kewangan, memberi peluang-peluang untuk maju yang maksimum kepada anak-anak anda). Kejayaan bererti memperoleh kehormatan, kepemimpinan, disegani baik dalam perniagaan mahupun dalam kehidupan sosial. Kejayaan bererti merasa terhormat (self respect), terus menerus merasa bahagia yang nyata dan kepuasan dari kehidupan, berjaya berbuat lebih banyak bagi mereka yang menjadi tanggungan anda. Kejayaan bererti menang, prestasi, mencapai tujuan – adalah tujuan hidup ini.
– The Magic of Thinking Big

1. Membina Minda Kaya 

Persoalan,

  • Q: Bagaimana semua ini boleh berlaku dalam life u? Start daripada bisnes? Wang? Jualan yang banyak? or what?
  • A: Ketahuilah, semua ini bermula daripada “state of mind”.

Iaitu kondisi pemikiran / corak pemikiran yang tepat di mana keseluruhan apa yang dilihat di sekeliling diberi tanggapan / perspektif yang tepat (sesuai dengan perspektif kekayaan yang melimpah-limpah).

Long short story, difftren sidding difftren view, u kena ada mindset yang frequency-nya sama untuk memiliki kejayaan seperti yang ditulis dalam buku The magic of thinking big.

Atas dasar untuk membina state of mind inilah SMR, 70L, ESM, ETM, dan lain-lain ebook lagi akan dihasilkan pada masa hadapan.

Semua ebook ini TIDAK DAPAT menghasilkan state of mind secara keseluruhan sama sekali, tetapi ia merupakan ‘spark / asas’ untuk mendapatkan “state of mind”.

Satu kisah Donald Trump kerugian yang besar dan kehilangan begitu banyak wang, tetapi dua tahun kemudian dia mendapat kembali harta kekayaan malah lebih dari itu.

Why? Ini kerana state of mind dia telah di-set kearah itu (perspektif dunia bisnes dan kekayaan).

Kisah yang lain,

Berapa banyak orang menang lottery dekat luar negara, dan mendapat wang yang banyak, selepas dua tahun sebahagian daripada mereka kembali menjadi pengemis seperti asal.

Why? Ini kerana state of mind telah di-set kearah itu.

Itu kisah luar negara, bagaimana pula dengan kisah dalam negara (belah-belah nepal)?

Berapa ramai usahawan yang mendapat modal pinjaman, pinjam wang, pinjam bank, kemudian buat bisnes, apa yang berlaku begitu ramai lingkup dalam masa yang singkat.

Why? Ini kerana state of mind telah di-set kearah itu.

Bagaimana pula kisah manusia, usahawan yang bertahun-tahun masih bertarung dan memburu kekayaan tetapi hasilnya kegagalan demi kegagalan dalam hidup, apa pun dia buat semua tak menjadi, pegang je semua jadi lingkup.

Why? Mengapa? Dekat mana yang silap?

Kesilapan dia adalah pada “state of mind” …

Selagi u tak tukar “state of mind” selagi itu hidup u TIDAK AKAN BERUBAH sampai bila-bila sekalipun.

  • Macam mana nak berubah?
  • Macam mana nak dapatkan State of mind?

Dapatkan SMR, 70L, ESM, ETM, dan lain-lain keluaran ebook dude. Promo sikit :p

*Klik ecover sebelah kanan tu, then baca balik testimoni / review yang admin tampal. Testimoni yang lain akan disusun  semula phase by phase.

Cuba lihat, baca, dan baca dengan teliti apa yang berlaku kepada mereka selepas membaca ebook yang dikeluarkan. Walaupun belum mencapai “state of mind”, tetapi ini adalah permulaan bagi mereka yang sangat bagus.

Permulaan itu perlu diwujudkan terlebih dahulu, u perlu rasa perubahan minda yang kecil dahulu sebelum minda u berubah menjadi state of mind kekayaan dan kejayaan yang besar secara kekal selepas ini.

Perbezaan dan perubahan minda lama kepada minda baru, rasa itu yang penting sebagai permulaan kejayaan seperti yang ditulis dalam buku the magic of thinking big.

Adakah cukup setakat memiliki SMR, 70L, ESM, ETM sahaja?

Nop, ini belum cukup, banyak perkara lagi yang kita perlu lakukan untuk memiliki state of mind yang frequency-nya selari dengan dimensi kekayaan dan kejayaan.

Masa, wang, tenaga yang banyak perlu dilaburkan untuk memiliki state of mind.

  • Baca buku
  • Baca ebook
  • Join seminar
  • Baca blog
  • Baca Forum
  • Join disscustion
  • Buat research
  • Buat ujikaji
  • CD Program

Ini apa yang admin sendiri lakukan suatu ketika dahulu, berkawan dengan orang kaya, terima nasihat, minta nasihat, follow fb orang kaya, join forum-forum orang yang berjaya, join fb group orang yang berjaya. Berminggu-minggu, berbulan-bulan, bertahun-tahun perlu dilaburkan untuk membina dan mendapatkan “state of mind”.

Seperkara lagi jalan untuk mencapai state of mind bukanlah mudah, lancar, senang seperti yang difikirkan. U juga perlu hadapi, ujian demi ujian, dugaan demi dugaan, tekanan demi tekanan, cabaran demi cabaran.

Selain itu sifat kecekalan hati, kekuatan minda, konsisten, tidak mengaku kalah (persistence), mengatasi rasa takut (fear), membina dan mengasah keyakinan diri perlu dilakukan secara terus menerus untuk mendapatkan state of mind.

Admin punya bisnes, ebook, blog smr, research dekat forum, juga bermula daripada bawah, begitu banyak masa, tenaga, dan wang dilaburkan untuk set up this type of business.

Mengapa admin lakukan ini semua? Walhal admin sudah tidak perlu lagi lakukan segala kerja gila seperti ini?

The best part, admin sanggup mulakan daripada bawah, dari zero semata-mata untuk mendapatkan “pure knowledge” yang diperlukan, dan hanya akan difahami setelah seseorang itu berada dan mengalami (experience sendiri) fasa demi fasa untuk membina “branding” untuk penetrate market malaysia ini.

Dari awal lagi, begitu banyak kajian dilakukan, forum, blog, email, ebook, facebook, untuk memahami market secara khusus apa yang orang dekat malaysia ini inginkan.

Masa dihabiskan bertahun-tahun lamanya untuk memahami “pelanggan”, siapa mereka, berapa umur mereka, apa yang mereka nak, apa kegagalan yang pernah mereka hadapi, apa bisnes yang mereka telah cuba, apa yang mereka tahu, apa yang mereka tidak tahu, apa perkara yang mereka tidak tahu yang mereka tidak tahu, apa bangsa, apa sifat, apa kebiasaan, berapa jumlah pendapatan, berapa banyak wang yang mereka simpan, berapa banyak mereka sanggup invest, berapa besar cabaran yang sanggup mereka hadapi, setakat mana keyakinan diri mereka, apa corak pemikiran mereka, apa buku yang mereka pernah baca, apa ebook yang mereka pernah beli, apa jenis bisnes yang mereka jalankan service, digital, or jual produk fizikal, apa seminar yang mereka pernah join, apa yang mereka nak sangat dalam hidup, apa yang mereka cari selama ini tetapi masih tidak jumpa, apa missing chapter yang mereka cari, dan sekian banyak lagi soalan yang u perlu dikaji bertahun-tahun lamanya tentang PELANGGAN sebelum u boleh menjual kepada mereka.

.

.

Atas maksud ini, sebagai additional kepada ESM admin hasilkan Ebook Teknik Menjual. Ebook ini terhasil secara ‘tidak sengaja’, bila admin fikir perlunya membantu “my customer” yang sudi promote / share ESM kepada database mereka.

Kita mulai,

2. Ebook Teknik Menjual (ETM)

Ramai usahawan hanya memikirkan jualan, jualan, jualan, wang, wang, wang bertahun-tahun lamanya. Apa yang mereka berfikir hanyalah macam mana nak buat jualan, malam fikir jualan, siang fikir jualan, beli ebook fikir jualan, join seminar fikir jualan, jual, jual, dan jual.

Ini sahaja yang mereka fikirkan. Mengapa mereka berfikir begini? Kerana mereka fikir, dengan membuat jualan yang besar akan dapat banyak wang, life berubah, dan segala kejayaan seperti yang ditulis pada awal blog ini boleh dimiliki.

Betulkah begitu? Cuba tanya balik kepada diri sendiri? Selama berfikir begini (jika ada), adakah anda dapat menjana jualan yang besar selama ini? Adakah berjaya? Atau life semakin melarat, merangkak, menderita?

Seolah-olah, tiada kesudahan, terhadap masalah / cabaran / ujian ini.

  • Q: Macam mana nak berubah? Macam mana nak mendapat jualan yang besar selepas ini?
  • A: Ini bermula daripada menyedari kesilapan diri.

Kesilapan u / usahawan yang paling besar ialah mereka hanya fikirkan jualan, dapat wang say “good bye” kepada pelanggan / orang lain. “Aku dah dapat wang, benda-benda lain aku tak nak fikir”.

Ini antara sebab diri u / usahawan gagal menjual selama ini.

  • Q: Habis tu, nak fikir apa bro?
    A: U kena fikir perihal manusia / pelanggan.

Selama ini u tak fikir apa kerunsingan pelanggan. Apa yang mereka nak selesaikan. Apa yang ada dalam kepala mereka. Apa yang mereka nak sangat terjadi. Apa yang mereka hadapi bertahun-tahun lamanya.

Dan u juga perlu fikir, selepas manusia / pelanggan memiliki produk u, apa yang akan berlaku kepada diri mereka? Adakah mereka semakin happy, semakin bahagia selepas membuat tukaran wang mereka dengan produk u.

Berapa peratus tahap kepuasan hati mereka “jika / selepas” memiliki produk u?

  • 10%
  • 30%
  • 50%
  • 70%
  • 90%
  • 101%

Berapa peratus tahap bahagia mereka “jika / selepas” memiliki produk u?

  • 10%
  • 30%
  • 50%
  • 70%
  • 90%
  • 101%

Berapa peratus tahap gembira mereka “jika / selepas” memiliki produk u?

  • 10%
  • 30%
  • 50%
  • 70%
  • 90%
  • 101%

Kepuasan, bahagia, gembira hanya berlaku apabila problem mereka settle setelah memiliki sesuatu perkara atau produk atau service yang diambil selain nilai extra yang mereka dapat.

Berita baik, jika u dapat sediakan “produk” seperti ini sama ada sercive, digital or fizikal di mana dengan produk itu dapat selesaikan problem, pelanggan menjadi lebih bahagia, gembira, serta mendapat kepuasan u boleh mendapat wang yang banyak dan sangat banyak.

.
.
.

Bila u tahu apa yang manusia / pelanggan inginkan. Bila u mempunyai produk yang boleh memenuhi kehendak pelanggan / manusia secara spesifik.

Next, u just beritahu bukan “apa produk” u, tetapi “apa guna” produk u kepada mereka / pelanggan. Pelanggan tidak mahu, tidak berminat sama sekali dengan produk u atau apa sahaja, apa yang mereka mahu apa guna sesuatu produk itu kepada diri mereka. Its mean, “apa yang produk ini boleh buat terhadap diri saya”.

Menjadi lebih baik? Menjadi lebih bagus? Banyak atau sikit kebaikan produk tu? Kesan dia besar atau kecil? Cepat atau lambat?

Bila pelanggan clear, apa gunanya produk u kepada diri mereka, sejauh mana apa yang mereka nak tu boleh settle, mereka tidak teragak-agak akan beri u wang.

.
.
.

Lebih mahal, lebih deep, problem solving yang produk u boleh berikan atau lakukan , lebih besar jumlah wang yang pelanggan sanggup beri kepada diri u dengan syarat u “melepasi halangan percaya” yang ada pada pelangan.

.
.
.

Bila u dah faham benda ini, next barulah apply apa yang ada dalam esm terutama collect database pelanggan, blue ocean, dan lain-lain lagi.

Blue ocean style,

Type pelanggan (berminat) – 10%

  • Ada pelanggan yang akan beli terus.
  • Fokus yang ini dahulu, then minta review / testimoni.
  • Sometime, u perlu invest sedikit, beri diskaun, or whatever.
  • Ini untuk jangka masa panjang. Ingat ya, review / testimoni adalah aset besar dalam bisnes.

Type pelanggan (50/50) – 80% 

  • Ada pelanggan yang perlu masa untuk berfikir.
  • Ada pelanggan yang perlu diberi lebih info supaya mereka lebih yakin.
  • Ada yang pelanggan yang perlu tunggu gaji, bajet, dan sebagainya sebelum membeli.
  • U perlu “tackle” pelanggan ini dengan memberi lebih info “apa guanya” produk u kepada mereka.
  • Terangkan dan terus beri penerangan dengan ayat teknik menjual or system yang tepat dan betul.
  • The best part, cara untuk tackle pelanggan jenis ini diantaranya ialah melalui review / testimoni.

Type pelanggan (tidak berminat) – 10%

  • Ini lupakan terus, full stop.

.
.
.

Confession,

Bila tulis ebook teknik menjual ini, admin sendiri mula sedar begitu banyak kesilapan yang dilakukan sebelum ini semasa menjual. But, its ok, kita semua belajar, dan masih berterusan belajar untuk memperbaiki diri. Bukanlah terlalu banyak, just ada benda-benda yang admin terlepas pandang. 🙂

Fur sure selepas ini ayat akan jadi lebih cool.

3. Ebook Teknik Menjual

Dalam ETM ada beberapa tajuk penting, terutama 4 fasa penting membina ayat jualan. Next bila dah tahu 4 fasa ini, dekat mana sahaja yang u tulis mesti mengandungi perkara ini tidak kira blog, forum, wechat, facebook, sales leter dan lain-lain.

4 fasa ini ialah structure asas yang mesti ada semasa membina ayat jualan yang mesra pelanggan. Bila u sudah tahu 4 fasa ini, apa yang terjadi ialah proses menjual akan menjadi lebih mudah (for sure perlu buat ujikaji berterusan).

Sebelum u boleh menulis ayat jualan yang berkesan, u perlu tahu dahulu apa yang ada dalam kepala pelanggan terlebih dahulu. Bukan setakat tahu, tetapi u kena tahu secara spesifik “perkataan yang ada dalam kepala mereka”.

  • 4 fasa itu ialah _______, ________, ______ ______ dan _______.
  • Cara untuk tahu ialah, _____, _____, _____ dan terus _____ kepada _________.

Ok, jom kita masuk dalam sikit.

ETM berkongsi berkaitan Psikologi Menjual – Brian Tracy, apa yang beliau ajar perihal jualan dalam tajuk Kenapa Pelanggan Membeli. Dari buku dengan tambahan supaya pemahaman menjadi lebih kaw-kaw.

#1 Perlu memahami, pelanggan membeli dengan sebab yang tersendiri.

Pelanggan ni, dia beli barang kita ada banyak sebab. Dan pelanggan beli barang kita dengan sebab mereka tersendiri.

  • Maybe dia suka dengan kita
  • Maybe dia percaya dengan kita
  • Maybe produk kita tidak ada di tempat yang lain
  • Maybe dia sudah bosan dengan produk orang lain
  • Maybe dia nak additional info yang ada pada produk kita
  • Maybe ada satu tajuk yang dia nak sangat tahu
  • dan lain-lain…

#2 Perlu memahami “ada banyak sebab” pelanggan membeli

  • Ada terlalu banyak sebab pelanggan membeli produk kita.
  • Dan menjadi sesuatu kesilapan apabila kita nak pelanggan membeli produk kita berdasarkan alasan kita sendiri bukan atas alasan yang menggalakkan pelanggan membeli.
  • Kalau u masih lagi berfikir, supaya pelanggan membeli produk u dengan alasan diri u sendiri, ayat jualan u akan jadi terlalu banyak ada unsur-unsur paksaan semasa menjual.
  • Pelanggan sangat tidak suka apabila ada unsur-unsur paksaan seperti ini. Ini akan mengurangkan peluang u untuk mendapatkan jualan.

#3 Memahami keperluan pelanggan.

  • Seluruh kejayaan u adalah bergantung sepenuhnya kepada memahami keperluan pelanggan. (asbab)
  • Bila tak faham, itu yang jadi ayat iklan u tidak ada tarikan, tidak menarik, tiada energi, dan u sangat-sangat susah untuk mendapat jualan.

#4 Perlunya memahami “apa yang ada” dalam kepala pelanggan (cara mereka berfikir),

Oleh itu, sebelum melakukan jualan, u kena ambil masa untuk memahami apa yang ada dalam kepala pelanggan terlebih dahulu.

Sebelum ini pernah buat nota?

  • If yes, bagus teruskan.
  • If no, u sudah patut berdisiplin dan mulakan nota.

Maybe u rasa benda ini leceh, benda remeh-temeh,

  • F: “Aku nak jual, nak buat apa nak kaji benda-benda mengarut ini”.
  • R: “Sebab u fikir macam inilah, sampai sekarang u susah nak buat jualan”.

Satu produk research dia sekali sahaja, maybe makan masa 1-4 bulan, tetapi selepas itu u boleh gunakan nota itu untuk berkali-kali-kali-kali.

#5 Perlu memahami sekiranya gagal analisis.

Apa yang akan berlaku sekiranya u gagal analisis keperluan pelanggan?

  • Life u akan sama macam sekarang
  • Bisnes u tidak akan berubah sama sekali
  • U akan kekal susah untuk buat jualan yang banyak

Dan selagi u tidak berubah, selagi itulah akan jadi terlalu susah untuk buat jualan. Bukan itu sahaja, bisnes u akan gagal seperti hidup segan mati  tidak mahu. life u akan merangkak, dan seluruh proses jualan akan gagal dan tidak akan berjaya.

#6 Kita fikir pula bila u buat “nota pelanggan” ini apa akan terjadi.

  • U mula faham apa yang ada dalam kepala pelanggan
  • U mula faham apa yang pelanggan nak selesaikan
  • U mula faham akan keinginan sebenar pelanggan
  • U mula faham ‘teknik’ mencari kelemahan pelanggan
  • U mula tahu ‘teknik menjual’ yang berkesan
  • U mula tahu what is green button
  • U mula tahu what is red button

The best part, u boleh buat ayat jualan dengan mudah sahaja, dia akan jadi macam magis, seolah-olah u mula tahu apa yang perlu ditulis, apa yang tidak perlu, apa yang penting, apa yang tidak penting.

  • Ayat itu tidak ada lagi unsur-unsur paksaan
  • Ayat itu tidak ada unsur-unsur menjual yang keterlaluan
  • Pelanggan akan “rasa selesa” membaca, berdamping, dengan u / penjual
  • Kepala u akan jadi begitu ringan semasa menulis ayat jualan.
  • U akan jadi sangat gembira menulis ayat jualan selepas ini

The best part,

  • Dengan itu pelanggan akan mendapatkan produk u juga dengan gembira.
  • Pelanggan akan beri wang kepada u dengan gembira.
  • U akan dapat wang berkali-kali-kali dengan gembira

Selepas itu,

  • Pelanggan akan gembira kerana masalah mereka selesai.
  • Cause u telah buat kajian, dan faham apa masalah pelanggan secara spesifik
  • Dan u tahu macam mana nak settle-kan masalah mereka dengan cepat

Perubahan pada diri u pula,

  • U boleh menjual dengan senang selepas ini.
  • U boleh mendapat jualan dengan banyak.
  • U boleh dapat wang yang tidak terhenti-henti.

Make sure, 4 structure ayat iklan u gunakan nanti ya.

#7 Perlu memahami prinsip asas mengapa manusia bertindak.

Seterusnya Brian Tracy kata, menurut prinsip fundamental setiap tindakan pelanggan adalah bertujuan memperbaiki hidup mereka. Benda ini setiap usahawan perlu faham secara mendalam. Bila pelanggan dapat sesuatu produk, bukan sahaja dapat memperbaiki hidup mereka tetapi hidup “mesti menjadi lebih baik” daripada sebelumnya.

Adakah selama ini u pernah fikir,

  • Produk u dapat memperbaiki hidup pelanggan?
  • Produk u dapat menjadikan hidup mereka menjadi lebih baik.

Psycho sikit,

Dalam ayat jualan u nanti, pelanggan u mesti fikir jika tidak memiliki produk u, hidup mereka akan sentiasa berada di bawah, ketinggalan, dan rugi besar .

Jika tidak, pelanggan akan berfikir, tidak membeli produk u tiada apa-apa yang berlaku dalam hidup mereka (takda apa-apa kesan pun tak beli produk dia). Dengan itu pelanggan akan lebih cenderung untuk memilih tidak membeli.

Bila u faham benda ini, adakah u akan menulis ayat jualan yang merapu lagi selepas ini?

#8 Perlu memahami pelanggan mempunyai tiga pilihan:-

  1. Membeli daripada kita
  2. Membeli daripada orang lain
  3. Tidak membeli apa-apa

#9 Perlu memahami apa tugas utama penjual

  • Tugas penjual ialah, meyakinkan produk itu sangat diperlukan (tukar keperluan kepada kehendak) sehingga pelanggan tidak lagi teragak-agak untuk membelinya.

#10 Perlu memahami, perubahan pelanggan mesti jadi berkali-kali lebih baik

  • Selain itu pelanggan perlu merasa lebih baik berkali-kali ganda setelah memiliki produk kita, bukan sekadar manfaat yang sedikit sahaja.

#11 Perlu memahami perkataan “berbaloi”

  • Faedah atau manfaat perlu berbaloi dengan wang yang pelanggan keluarkan, disamping waktu dan usaha yang diperlukan mereka untuk memperoleh manfaat itu.

.

.

Benda ini ada banyak lagi, dan u akan dapat lebih “clear picture” jika memahaminya selepas itu barulah u mampu menulis ayat jualan yang berkesan. Minda u akan jadi macam automatik.

Cara lain,

  • Or u nak cepat? Caranya ialah UPAH orang menulis ayat jualan.
  • Then kena upah lagi, untuk produk yang lain. Margin u akan lari.

Ada baiknya belajar dahulu “Teknik Menjual” daripada bawah, susahkan diri untuk jangka masa pendek sekitar 1-2-3 tahun, selepas itu u boleh hidup senang bertahun-tahun lamanya. Dalam kata yang lain, boleh buat wang, wang, wang dan wang lagi selepas itu dengan gembira.

Rangkuman Ebook Teknik Menjual ini ialah nota penting yang admin sendiri apply sepanjang karier menjual ebook selama ini. Setiap tajuk ada memori yang tersendiri, setiap tajuk ada cerita yang tersendiri.

Selepas ini life u bukanlah akan bertukar jadi magis secara tiba-tiba, u masih perlu berusaha keras untuk buat latihan dan ujikaji secara berterusan.

Apa yang ada dalam ebook ini ialah “check list” iaitu beberapa “system” penting yang mesti admin gunakan untuk berjaya dalam jualan-jualan ebook sebelum ini.

.
.
.

Berapa harga Ebook Teknik Menjual (ETM) ini?

Untuk menempah anda hanya perlu laburkan…..

RM55 RM35 sahaja.

Jika berminat
1. Emailkan kepada: Abamrain/@/gmail.com
2. Tajuk: Berminat dengan ETM

.

.

.

Soalan berkaitan,

Q: ETM berapa pages?
A: ETM edisi BETA – 70 pages (setakat ini)

Q: Apa yang ada dalam ETM?
A: 7 Perkara di bawah

1. Kenapa Pelanggan Membeli

  • Adaptasi daripada buku Psikologi Menjual.
  • Sebahagian kecil telah diceritakan di atas.
  • Anda akan faham “angle” secara keseluruhan perihal kenapa pelanggan membeli. Perbincangan lebih mendalam akan disediakan.

2. Teknik Asas Menulis Ayat Iklan

  • Mengandungi #9 _____ percuma daripada T______ M______.
  • Bagus untuk anda faham apa dia ___,___,___, ___ dan ___ __ ______.
  • Bila dah faham benda ini, baru mudah untuk menulis ayat iklan.
  • Bermakna structure ayat iklan akan menjadi lebih sistematik selepas ini.

3. Powerful Affirmation

  • Jika corak pemikiran u sekarang tidak menghasilkan jualan, u kena ubah corak pemikiran u dahulu.
  • Selagi u tidak ubah corak pemikiran, selagi itu output idea (ayat iklan) yang akan keluar semasa menulis “ayat iklan yang baru” sama sahaja seperti ayat sebelum ini (tiada tarikan, tiada tenaga, tiada semangat).
  • Signal (elektrik) dari minda melalui urat saraf menggerakkan jari menulis ayat iklan. Jika tiada elektrik baru, apa yang berlaku ialah ayat iklan yang sama akan dihasilkan. (Teknik sains minda).
  • Bila u tukar corak pemikiran, dengan cara powerful affirmation ini, corak berfikir u akan berubah sama sekali, dan idea baru akan muncul, ayat jualan juga akan berubah. (Daripada buku ____ _____ – Sangat Berkesan!)
  • Ini sangat best dan menarik. Admin banyak gunakan affirmation ini sepanjang menulis di forum, blog, ebook.
  • Seolah-olah minda membantu mengalirkan idea yang tersusun kemas, cantik, menarik, luar biasa dan bertenaga.
  • Habis rahsia admin semua deliver dekat u lol…. :p

5. Sales writing system

  • Membincangkan 4 structure ayat yang mesti ada pada keseluruhan ayat jualan
  • Bila structure tidak lengkap, bangunan tidak akan kukuh, hasilnya pelanggan tidak ada rasa macam nak beli bila baca ayat iklan yang u hasilkan.
  • Benda ini yang admin tak apply aishhhhhh….

6. Selling System

  • Pelanggan hanya akan “bank in” setelah mereka percaya kepada u sebagai penjual sesuatu produk atau perkhidmatan.
  • Bagaimana untuk buat pelanggan percaya kepada kita? Anda perlu melepasi semua fasa ini untuk buat pelanggan percaya dan selesa beri wang kepada u.
  • Selagi pelanggan tidak percaya, mereka tidak akan mengambil keputusan untuk bank in sehingga bila-bila.
  • Admin terlalu banyak gunakan teknik ini sepanjang menjual SMR, 70L, ESM dan terbaru ETM.

7. Influence

  • Bagaimana untuk menjadi usahawan yang sangat berpengaruh?
  • Bagaimana untuk menjadi penulis blog yang disegani?
  • Apa yang diperlukan supaya diri kita ada pengaruh yang besar?
  • Dengan influence, u akan duduk pada status yang tersendiri.
  • Lebih berjaya, lebih disegani, lebih banyak wang, lebih terkenal.
  • Perkara itu ialah _________ dan ________.

The secret,

  • Mengapa u lihat mahaguru / otai tahap mereka tinggi.
  • Apa yang mereka ada yang tidak mahu disebarkan selama ini.
  • Apa yang menjadi rahsia besar mereka selama ini.
  • Apa yang mereka deliver selama ini yang hanya pakar sains minda tahu.
  • Benda yang sangat penting, tetapi tidak terfikir oleh orang biasa.
  • Benda ini sedikit advance berkaitan sifat manusia …

.

.

.

As usual, half idea & half just sharing.

Terima kasih kerana membaca sehingga akhir.

Inche Hujan | Supersonic
– Author
– Investor
– Businessman

p/s: Apa pendapat u tentang perubahan ayat iklan dari sebelum ini? Lebih cool?
p/ss: Adakah u masih mengeluh kerana susah nak menulis ayat iklan? Mahu berubah?
p/sss: Ebook ini memang sangat membantu sepanjang jualan SMR, 70L sampai sekarang admin apply benda ini (TEKNIK YANG BERKESAN –  Harga promosi ETM serendah RM35 tidak akan kekal lama, limited!).
p/ssss: Fast action, fast result, cepat bertindak, cepat apply, cepat dapat hasil, cepat dapat wang, serta cepat jadi lebih kaya, gembira, dan bahagia. Tahukah anda sebahagian besar post kali ini berkaitan ayat iklan ETM, mengapa anda merasa selesa membaca sehingga akhir?

.

.10414449_10152599461976428_9030979016307935995_n

.

.

Projek Win-Win (PWW)

  • Tujuan: case sturdy.
  • Time line: 1/3/2015 – 31/3/2015

Berita baik, u boleh dapat ETM secara PERCUMA melalui:- 

  1. Memiliki ESM – Full Version.
  2. Request untuk join PWW.
  3. Selepas jualan ESM u yang pertama.
  4. Admin akan forward url beserta password segera.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s